Kurallar─▒n─▒z─▒ dinlemiyoruz..

AKP Fa┼čizmi, ┼čimdiye kadar kanunlarla, anayasa de─či┼čikli─či ile sa─člama ald─▒─č─▒ ve insanlar─▒n t├╝m├╝n├╝n lay─▒k oldu─ču hangi ger├žek bir hakk─▒ tan─▒d─▒? Ben g├Ârmedim.. B├╝t├╝n yapt─▒─č─▒ laf kalabal─▒─č─▒n─▒n ard─▒na gizlenerek, hem b├╝y├╝k mesafe katetti─či T├╝rk-─░slam rejimini daha da belirgin k─▒lmak, hem de bu noktadan yola ├ž─▒karak d├╝nyan─▒n en tuhaf anayas─▒s─▒n─▒n g├Âlgesinde kurumsalla┼čm─▒┼č ve gittik├že k├Âkle┼čmekte olan AKP fa┼čizmini t├╝m kurumlar─▒ ile yerine oturtmakt─▒r.

Fa┼čizme kar┼č─▒ topyekun bir direni┼č olmad─▒k├ža onu geriletmenin ve tarihe g├Âmmenin m├╝mk├╝n olmad─▒─č─▒ deneyimlerle ortadad─▒r. Direnmek, ama topyekun direnmek ne yapt─▒─č─▒n─▒ bilmek anlam─▒na gelmeli. G├╝├ž odaklar─▒ k─▒s─▒r ├Âznel ├ž─▒karlar─▒n─▒ ├Âne ├ž─▒karmak, esas alan olarak sunmak suretiyle b├Âylesine dev bir y├╝r├╝y├╝┼č├╝ sabote etmekle kazan├ž sahibi olamaz. Fa┼čizme kar┼č─▒ m├╝cadelede tam tersine toplumun ve T├╝rk Devleti’nin hakimiyet alanlar─▒ i├žinde yer alan ulus veya halklar─▒n talepleri dahil, y├╝r├╝y├╝┼če ge├žen t├╝m s─▒n─▒f, tabaka, i┼čsiz ve ayr─▒ca kad─▒nlar─▒n e┼čitlik sava┼č─▒m─▒ esast─▒r. K─▒sacas─▒ fa┼čizme kar┼č─▒ m├╝cadeleyi bir asgari talepler kompozisyonunu programla┼čt─▒ranlar─▒n y├╝klenecekleri g├Ârevleri yapanlar y├Ânetir.

K├╝rdistan’da kitleler, siyasi emek├žilerimizin ├Ânc├╝l├╝─č├╝nde, bu m├╝cadelenin son viraj─▒nda ba┼člatt─▒─č─▒ sivil itaatsizlik ile b├╝y├╝k ve silahs─▒z bir m├╝cadeleye imza atm─▒┼člard─▒r. Zalimlerin korkulu r├╝yas─▒, yoksullar─▒n, haklar─▒ gasp edilmi┼č halklar─▒n, kad─▒nlar─▒n ve emek├žilerin umudu olan bu b├╝y├╝k kalk─▒┼čmay─▒ i├ž hainler ve baz─▒ cahiller hari├ž t├╝m K├╝rtler selamlam─▒┼čt─▒r. Onlara bu yak─▒┼č─▒r..

Hele meydanlarda k─▒l─▒nan kitlesel namazlar, AKP’nin Du├žesi Erdo─čan’─▒ adeta ├ž─▒ld─▒rtmaktad─▒r. Oysa bu normalde sadece ibadettir. E─čer demokrat isen neden gocunuyorsun? M├╝sl├╝man isen neden bu endi┼če? Y─▒llard─▒r resmi bir devlet dini yaratmak i├žin ├ž─▒rp─▒nan T├╝rk Devlet sistemininin ba┼č akt├Ârleri, bir tek fiske ile ├ž├╝r├╝kl├╝─č├╝ ortaya ├ž─▒kan en aldat─▒c─▒ y├Ân├╝ olan dinayet politikalar─▒n─▒n ne kadar ├ž├╝r├╝k oldu─čunu g├Âr├╝yor ├ž─▒lg─▒na d├Ân├╝yorlar.

Bilinir, T├╝rk Devlet sistemi “yaz─▒l─▒ olmayan bir y├Ânetmenlik”le ─░slami S├╝n’i mezhepler aras─▒ndan birini resmi bir mezhep olarak se├žmi┼čtir. Bu mezhep hanefiliktir. Bunun d─▒┼č─▒nda kalan ├Âzellikle ┼čafiilik mezhebinin icab─▒n─▒ yerine getiren hi├ž bir cami imam─▒ b─▒rak─▒lmam─▒┼čt─▒r. Yanl─▒┼č bir niteleme ile “imam” denilen ┼čimdiki namaz k─▒ld─▒r─▒c─▒lar dinayetin resmi memurlar─▒d─▒rlar. ─░┼če gitmemek i├žin rapor alabilirler, y─▒ll─▒k izin kullanabilirler. E─čitildikleri s├Âzde dini kurumlarda, yani imam-hatip okullar─▒ndan tutun islam enstit├╝lerine ve ilahiyat fak├╝ltelerine kadar t├╝m├╝nde tek tip bir e─čitimden ge├žerler. Cuma hutbelerinin t├╝m├╝ Dinayet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒ taraf─▒ndan bu imam denilen dini koruculara postalan─▒r. Camiler T├╝rk Devleti’nin resmi mevzileridirler. Buralarda “K├╝rt ├ľzg├╝rl├╝k Aslanlar─▒”’na nerdeyse her cuma hutbesinde beddualar ya─čd─▒r─▒l─▒r. Halk─▒ kin ve nefrete sevk eden c├╝mleleri kurmayan “imam” bulmak m├╝mk├╝n de─čildir. Bunlar dini koruculard─▒r!

─░┼čte sivil itaatsizlikte bu k─▒r─▒lm─▒┼čt─▒r. ├ľzg├╝r bir hutbe okuma, halk─▒ ki┼čn ve nefretten uzak tutma eylemi Du├že’nin i┼čine gelmezdi. Ayn─▒ ┼čey Alavilik i├žin de s├Âz konusudur. Alavilik Dini’nin ┼čahsiyetini kabul etmez Erdo─čan fa┼čizmi. T├╝rk-─░slam sentezcileri Zalim Yavuz d├Âneminden ├Ânce bile kendi halklar─▒n─▒n bir par├žas─▒ olan T├╝rkmenler’i s─▒rf Alevi olduklar─▒ i├žin d─▒┼člam─▒┼č, a┼ča─č─▒lam┼člard─▒. Zalim Yavuz ise Alavi K├╝rtler’i Sivas’ta k─▒l─▒├žtan ge├žirirken, ayn─▒ zamanda Pir Sultan Abdal gelene─činin tohumlar─▒n─▒n ye┼čermesi gibi bir tersli─či yaratm─▒┼čt─▒r. ─░┼čte ┼čimdi, baz─▒ sat─▒l─▒k d├Ânek Alaviler d─▒┼č─▒nda (Gen├ž, K─▒l─▒├ždaro─člu) kitlesel bir dirili┼čin de ya┼čand─▒─č─▒n─▒ g├Âr├╝yoruz. K├╝rtler’in en eski mitolojik de─čerlerinden do─čan Alavilik (Alav’a sayg─▒ g├Âsterenlerin dini) ├Âlmemek i├žin saflar─▒n─▒ s─▒kla┼čt─▒rm─▒┼člard─▒r. General Salt─▒k’─▒n Dersim’de in┼ča ettirdi─či bo┼č T├╝rk “Sistem Camileri”’ne tayin edilen dini korucular─▒n yapacaklar─▒ bir ┼čey yoktur.

Sivil itaatsizlik eylemli olarak ba┼člad─▒─č─▒ndan beri yerlerde s├╝r├╝nd├╝r├╝len vekillerden tutun, evinin kap─▒s─▒nda oynayan ├žocu─ča kadar her K├╝rt, i┼čkence anlam─▒nda, zalimlerin hedef kitlesi haline gelmi┼čtir. Tutuklamalar t├╝m h─▒z─▒ ile devam ediyor. Kitlenin sevmedi─či, varl─▒─č─▒n─▒ onaylamad─▒─č─▒ bir zalimler ordusu her an g├Âzlerinin i├žine baka baka gaz s─▒k─▒yor, insanlar─▒ tartakl─▒yor.

┼×imdi se├žim sath-─▒ mailine girmi┼č bulunuyoruz. Se├žim-2011’in fa┼čizmin tam ve eksiksiz kurumla┼čmas─▒n─▒n ├Ân├╝ne set germek i├žin mevzi kazanma sava┼č─▒m─▒ verilen bir i├╝s─▒nav olacakt─▒r. BDP ba┼čta olmak ├╝zere “Emek, ├ľzg├╝rl├╝k ve Demokrasi” blokunun sonuna kadar bu bilin├žle hareket etti─čini g├Ârebiliyorum. Bu elbette ├Ânemlidir. T├╝rk Meclisi’nin ┼čimdiye kadar bir ├ž├Âz├╝m yeri olmad─▒─č─▒ belli. S├Âz konusu platformun, yani T├╝rk Meclisi’nin bir ├ž├Âz├╝m yerine yakla┼čabilmesi, sadece parlamento k├╝rs├╝s├╝nden sa─članamaz. Soka─č─▒n ve diasporan─▒n da bu y├╝r├╝y├╝┼če ayak uydurmas─▒ gerekir.

─░simlere tek tek girmeyece─čim. Ama listenin ne kadar me┼čakkatlerle haz─▒rland─▒─č─▒n─▒ biliyorum. Biribirinden de─čerli politik ki┼čiliklerin aras─▒ndan bir avu├ž insan─▒ se├žmek zor ve ├Ânemlidir. Bu yap─▒ld─▒. Hi├ž bir itiraz y├╝kselmedi. Sadece HAK PAR’─▒n neden d─▒┼čarda kalmay─▒ tercih etti─čini anlam─▒┼č de─čilim. Sonu├žta kendi tercihidir. Her halde diasporadan d├Ânme yolunda olanlar─▒n i┼člerini kolayla┼čt─▒rmak i├žin olsa gerek. Yineliyorum, kendi tercihleridir, sayg─▒ duyar─▒z.

2011-04-12

A Sirac Kekuyon