DTP Vak’as─▒, Laiklik ve Tamil Direni┼či-II

DTP Vak’as─▒, Laiklik ve Tamil Direni┼či-II

─░kinci konu laiklik mitingleri..

Bence laiklik mefhumu T├╝rkler’in mevzuat ve dillerinde yeni bir din haline gelmi┼čtir. Bu din Atat├╝rk’├╝n sahneye koydu─ču asimilasyon oyununa yard─▒mc─▒ olacak, zaten bir “milletler mezarl─▒─č─▒ halinde bulunan yeni T├╝rk Devleti’nin ve ne idi─č├╝ belirsiz yeni T├╝rk Milliyet├žili─či’ni g├╝├žlendirecekti, ├Âyle de oldu.

Evet, T├╝rk Devleti bir milletler mezarl─▒─č─▒d─▒r. Ermeniler, Suryaniler, Nasturiler, Pomaklar, Traklar, Bat─▒ G├╝rc├╝leri, Lazlar, Pontuslular, Elenler ve giderek K├╝rtler yok ederek ad─▒n─▒ “T├╝rk Milleti” olarak and─▒klar─▒ bir barbarlar toplulu─čunu koydular. Bu millet’in bir aya─č─▒ din olmu┼čtu, di─čer aya─č─▒ ise “emperyalist istila” dedikleri I. D├╝nya Sava┼č─▒’nda Almanlar da teslim olunca Anadolu islamlar─▒n─▒n, Yeni T├╝rk Devleti’nin kurulu┼čunun hizmetine sunduklar─▒ direni┼č ruhu olmu┼čtu. Ba┼člatt─▒klar─▒ ihtilalle yaln─▒z kalan ve ku┼čat─▒lma durumunu ya┼čayan Rusya’daki Leninist olu┼čum, Anadolu’daki bu ma─čluplar─▒n kay─▒plar─▒n─▒ asgariye indirmek i├žin g├Âsterdikleri ├žabaya “anti-emperyalist direni┼č” ad─▒n─▒ takt─▒lar ve Komunist Hareket taraf─▒ndan d├╝nyaca desteklenmelerinin ├Ânc├╝l├╝─č├╝n├╝ yapt─▒lar. Oysa cereyan eden bir emperyalist hareketti, T├╝rk-Osmanl─▒ Devleti de bu sava┼čta pay sahibi olmak i├žin yerlerini alm─▒┼člard─▒. Hepsi bu..

Hem T├╝rk’├╝n “Yemen”de, “Trablusgarb”da, Bulgaria’da, Elen ├ťlkesi’nde, K├╝rdistan ve Ermenistan’da ne i┼či vard─▒? ─░┼čte bu b├╝y├╝k sava┼č sonras─▒nda ellerinde kalan veya gaspettikleri topraklar─▒ muhafaza etmek i├žin bir yandan yeniden katliamlara giri┼čtiler, ├Âte yandan da Bat─▒’y─▒ yanlar─▒na ├žekmek i├žin b├╝y├╝k bir makyaja giri┼čtiler. Buna “Atat├╝rk Devrimleri” ad─▒n─▒ takt─▒lar. Laiklik bunun en sapt─▒r─▒lm─▒┼č, Asker-Sivil B├╝rokrasi taraf─▒ndan en fazla sahip ├ž─▒k─▒lan─▒d─▒r. ├ç├╝nk├╝ bu prensiple d─▒┼čta Bat─▒’y─▒ aldatmak (e─čer aldatabilirlerse) daha kolay olacak, ─░├žte ise ┼×afii mezhebi yok edilecek, ba┼čka dinlerin en ├Ânemlisi olan Alevilik ya tamamen islam─▒n bir mezhebi haline getirilecek, ya da eritilecekti.

Tek Millet, Tek Devlet, Tek Bayrak ve Tek ─░deoloji (buna ├žo─čunluk resmi ideoloji diyor) esas─▒na dayanan Kemalizm, en fazla laikli─či kullanarak K├╝rtler’i par├žalamay─▒ ve b├Âylece yutmay─▒ hedeflemi┼čti. B├╝y├╝k ├žo─čunlu─ču ─▒l─▒ml─▒ m├╝sl├╝man olan K├╝rtler, laiklik sayesinde “alevi-s├╝n’i” olarak z─▒tla┼čt─▒r─▒lm─▒┼č, d├╝┼čmanla┼čt─▒r─▒lm─▒┼čt─▒r. Bu d├╝┼čmanl─▒─č─▒n hala b├╝t├╝n derinli─či ile s├╝rd├╝─č├╝n├╝ g├Ârmemek, bakar g├Ârmezliktir.

Bence laik olmak, adam olmakt─▒r. K├╝rdistan’da kad─▒na 50 y─▒l ├Ânce ve sonra bakt─▒─č─▒m─▒zda n├╝fusun yar─▒s─▒n─▒n nas─▒l eziyete ├žekildi─čini, geriye itildi─čini, ger├žek hayat ile ili┼čkilerinin nas─▒l kesildi─čini a├ž─▒kl─▒kla g├Âr├╝r├╝z. 50 y─▒l ├Ânceki K├╝rt Kad─▒n─▒’n─▒n konumu ile T├╝rk ─▒rk├ž─▒ laisizmi aras─▒nda pozitif bir ili┼čki yoktur. O g├╝nk├╝ K├╝rt Kad─▒n─▒’n─▒n serbestli─či, do─črudan do─čruya K├╝rtler’in geleneksel sistemi ile ili┼čkilidir.

Ben baz─▒ ├Ârnekler vereyim.

1950’de ya┼čad─▒─č─▒m Dakon-Siwon y├Âresinde sadece ├╝├ž ├žar┼čaf vard─▒. Bunlar da ┼×eyh Aileleri’ne aitti. ┼×imdi ise Kad─▒nlar─▒m─▒z ‘Elok (Hindi-Turkey) s├╝r├╝lerine benzer tek tip bir k─▒yafetin ard─▒na saklanmak zorunda b─▒rak─▒lm─▒┼člard─▒r. T─▒pk─▒ hapishanelerdeki uygulama gibi. Ayn─▒ y─▒llarda Der├¬aryonlu G├╗l├¬ (ismi yanl─▒┼č hat─▒rlam─▒┼č olabilirim) yedi k├Ây├╝n muhtar─▒ idi. M─▒nt─▒kamdaki G├╗l├¬ Siweson, Halam Zeyneb, Demirci Miho’nun anas─▒ gor├¬ vs tam birer cemaat insan─▒ idiler. ┼×imdi onlar─▒n K─▒z evlatlar─▒ ne durumda?.. Ne ben s├Âyleyeyim, ne de siz dinleyin.. Kad─▒nlar─▒m─▒z─▒ bu hale getiren, ├╝retimden neredeyse kopar─▒lan kad─▒nlar─▒m─▒z─▒n ya┼čad─▒klar─▒ bu i├ž karart─▒c─▒ durumun sorumlusu elbette T├╝rk sistemidir ve bunlar─▒n i├žinde en bilin├žli hareket edenleri ise s├Âz├╝m ona laiklerdir. Maksat K├╝rt direni┼či k─▒r─▒ls─▒n!

T├╝rk Devleti’n─▒n taban─▒n─▒ olu┼čturan k├╝meler aras─▒nda en bili├žli milliyet├žiler kendilerine “laik” ├╝nvan─▒n─▒ uygun g├Âren kemalistlerdir. Herkes MHP’ye bu payeyi verir. Ama kaz─▒n aya─č─▒ ├Âyle de─čil. MHP’liler sadece hayali ak─▒nc─▒ bir zihniyetle hareket eden avant├╝ristlerdir. Ama kemalist laikler ├Âyle de─čil. Onlar ne yapt─▒klar─▒n─▒ gayet iyi biliyorlar. K├╝rtler’i asimile etmek i├žin s├╝rekli olarak ├žal─▒┼čanlar, fikir ├╝retenler bunlard─▒r. Zor kullanma ile “┼čefkat” dedikleri metodlar─▒ bir harmani i├žinde kullananlar bunlard─▒r. B├╝t├╝n K├╝rt D├╝┼čmanlar─▒ ile dirsek temas─▒n─▒ kaybetmeyenler yine bunlard─▒r. Hasan H├╝seyin Korkmazgil Saddam’n─▒n daveti ile Irak’a gidip o s─▒rada yenilginin ac─▒ y├╝z├╝ ile tan─▒┼čm─▒┼č olan K├╝rtler’i k├╝├ž├╝k d├╝┼č├╝ren kitab─▒n yazar─▒ bu Zat’t─▒.. Ecevit en b├╝y├╝k dost olarak Saddam’─▒ se├žmemi┼č miydi? Mihri Belli, Yal├ž─▒n K├╝├ž├╝k vs gibi K├╝rtler’in s─▒rtlar─▒ndan ge├žinen s├Âzde solculard─▒. Ge├žen hafta ├Âlen T├╝rkan Saylan b├╝t├╝n hayat─▒n─▒ K├╝rt kad─▒nlar─▒n─▒ T├╝rkle┼čtirmek i├žin ├žal─▒┼čmam─▒┼č m─▒yd─▒? Ergenekoncular’a bir bak─▒n bir tek dost g├Ârebilir misiniz? Perin├žek denilen ruh hastas─▒ m─▒?

Evet yaz─▒ dizimin bu b├Âl├╝m├╝n├╝ de bitirdim. Burada amac─▒m, son zamanlarda kafalar─▒ kar─▒┼čm─▒┼č olan K├╝rtler’in baz─▒ ┼čahsiyetleri aras─▒nda ba┼člayan “acaba” sorusuna kar┼č─▒ uyar─▒ g├Ârevimi yerine getirmektir..

Gelecek yaz─▒ da Tamil konusunu i┼čleyece─čim..

2009-05-21

A Sirac Kekuyon